Iklan

Sunday, January 28, 2018

7 KHASIAT DAUN PANDAN LAUT YANG ANDA PERLU TAHU .


7 KHASIAT DAUN PANDAN LAUT YANG ANDA PERLU TAHU .


1. Menghilangkan gatal pada kulit Khasiat daun pandan laut dapat menghilangkan gatal pada kulit. Pelbagai jenis gatal di kulit dapat diatasi dengan daun ini, seperti gatal disebabkan oleh alergi ataupun gatal kerana gigitan serangga.

2. Mengatasi panau, kudis, dan kurap Khasiat daun pandan laut juga boleh mengatasi penyakit kulit seperti panu, kudis, dan juga kurap. Anda dapat menghaluskan daun ini kemudian meletakkan pada bagian kulit yang terkena jangkitan.

3. Memulihkan sifilis Khasiat daun pandan laut juga baik untuk mengubati penyakit sifilis. Penyakit yang satu ini cukup serius jika Anda tidak mengubatnya dengan cepat. Anda perlu mencuba daun pandan ini untuk menyembuhkannya.
4. Mencegah diabetes Khasiat daun pandan laut ternyata boleh Anda mencegah penyakit diabetes. Kandungan alami yang terdapat dalam daun ini akan mengawal kadar gula di dalam darah Anda agar tidak naik.

5. Memulihkan penyakit kuningbayi Salah satu penyakit yang juga boleh diubati dengan daun pandan laut adalah penyakit kuning. Penyakit kuning atau hepatitis ini akan sembuh dengan perlahan jika Anda menggunakan daun pandan ini.

6. Mengubati cacar air Penyakit cacar air dapat Anda obati dengan daun pandan laut. Daun pandan ini mempunyai banyak kandungan aktif untuk mempercepat penyembuhan cacar air dan mencegah infeksi kulit menjadi cacar yang lebih parah.

7. Anti bakteria Fungsi daun pandan laut juga menjadi anti bakteria yang melindungi tubuh Anda dari serangan bakteria. Bakteria merupakan salah satu penyebab yang sering menimbulkan penyakit ke dalam tubuh Anda.

No comments:

Post a Comment